Els punts més obscurs passen pel cinturó i la distància de seguretat. Un 15% assegura que es corda el cinturó, quan abans no ho feia; al conjunt de l’Estat la xifra arriba al 32%.
Segons el catedràtic de Seguretat Vial de la Universitat de València, Luis Montoro, aquest menor canvi s’explica perquè a Catalunya l’ús, abans, ja era major.
Un de cada quatre conductors assegura que respecta millor les distàncies de seguretat, davant el 32% d’Espanya.
A més, un 37% declara circular menys sovint per sobre dels límits de velocitat a la carretera, un 29% en ciutat, i un 23% parla menys pel mòbil.
Canvien els altres
Els catalans pensen que el permís ha modificat la conducció dels altres, però no l’actitud particular. Per exemple, el cinturó: 15% ha variat el comportament en realitat, però un 68% percep que la resta ho han fet.
Les conseqüències més temudes del carnet per punts és la suspensió de la llicència, el pagament de 400 euros per tornar a examinar-se i no poder conduir una temporada.
L’estudi dóna un 4,3 de nota als catalans sobre els coneixements del permís per punts. La majoria no sap que es recuperen punts amb el pas del temps si no es cometen infraccions.
Els catalans donen un 7,37 sobre 10 al permís per punts perquè ha reduït les víctimes. La majoria, però, ignora com es perden els punts.
Precisamente, el Servei Català de Trànsit ha iniciat una campanya de sensibilització dirigida als conductors infractors del casc i el cinturó.
Comentarios
Hemos bloqueado los comentarios de este contenido. Sólo se mostrarán los mensajes moderados hasta ahora, pero no se podrán redactar nuevos comentarios.
Consulta los casos en los que 20minutos.es restringirá la posibilidad de dejar comentarios